» Region Puszczy Białowieskiej – polską marką turystyczną
LOT Białowieża

polskie marki

Region Puszczy Białowieskiej – polską marką turystyczną

Mówisz Białowieża, myślisz – żubr, las, cisza i relaks. O turystycznych perełkach najstarszego lasu Europy można pisać i pisać – pełno tu przyrodniczych osobliwości,  kulturowych i architektonicznych  skarbów, tajemniczych miejscówek i historii z dreszczykiem, nie wspominając już o turystyce aktywnej. Tylko tutaj w pieszych, questowych, nordic walking i rowerowych wędrówkach towarzyszyć Ci będzie radio ptasiej i owadziej ferajny (częstotliwość audycji wyznacza pora roku), drogę przetną przemykające stada saren lub inni leśni lokatorzy, no i oczywiście wypatrzysz niepodzielnego władcę białowieskich włości – Żubra.  Region Puszczy Białowieskiej to kraina, która mówi wieloma językami, czas odmierzają różne kalendarze, a rozproszone na szachownicy pól, lasów i rzek, wsie i miasteczka pamiętają o wielowiekowej tradycji. Skomplikowana układanka wierzeń i obrzędów urzeka pięknem, zachwyca bogactwem form i kusi aromatem.  Bo w regionie Puszczy Białowieskiej kultury i tradycji posmakujesz także na talerzu! Podlaska kuchnia to esencja regionu – utrwalona w przepiśnikach – skarbie każdej zaradnej gospodyni, pachnąca kompozycją puszczańskich ziół, nierozerwalnie związana z cyklem życia przyrody, z bogatą obrzędowością i historią. Współtworzona przez przyjaciół jak i wrogów, stanowi pomieszanie z poplątaniem wielu kultur i wierzeń – tylko tu posmakujesz ciasta Marcinka, babki ziemniaczanej, smakowitych blin i delikatnych pielmieni.  Od 2015 r., staraniem Lokalnej Organizacji Turystycznej Region Puszczy Białowieskiej, Kraina Żubra występując pod nazwą „Gościnność i smaki Regionu Puszczy Białowiejskiej” w 2015 r. otrzymała pierwsze wyróżnienie w konkursie Najlepsze Europejskie Destynacje – EDEN 2015. Tytuł europejskiej destynacji to nie tylko uznanie i prestiż – wyróżnienie EDEN uchyla drzwi do promocji w ogólnopolskich kampaniach. Gościnność i smaki Regionu Puszczy Białowieskiej znalazły się w gronie polskich marek turystycznych promowanych przez Polską Organizację Turystyczną – udział w kampanii to pokłosie wyróżnienia, jakie otrzymaliśmy w ubiegłym roku projekcie „Polskie Marki Turystyczne” (zobacz więcej: Region Puszczy Białowieskiej z wyróżnieniem Polskiej Marki Turystycznej). Wszystkie polskie marki turystyczne pod linkiem:

https://polskiemarkiturystyczne.gov.pl/

Więcej o wyróżnieniu EDEN:

https://lot.bialowieza.pl/gdzie-smacznie-zjesc/przez-kuchnie-do-puszczy-region-puszczy-bialowieskiej-polska-destynacja-eden-2015-film-promocyjny/

https://www.edenpolska.pl/pl/

Region Puszczy Białowieskiej grzeje również światowe internety – w ubiegłym roku dziennikarze CNN umieścili Białowieski Park Narodowy na liście 20 najpiękniejszych miejsc Europie. Z kolei  National Geographic umieścił BPN wśród podróżniczych hitów do odwiedzenia w 2020 roku. Zwolnij naturalnie, odpocznij  z dala od zgiełku w cieniu najstarszego lasu Europy!

Katarzyna Miszczuk